مجله پزشکی

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

کاشت سرامیک چیست؟ از چه چیزی ساخته شده است؟

قبل از اقدام به کاشت سرامیک ، باید توجه داشت که دندان هایی که نمی توانند درمان شوند ، همیشه با درد خود را نشان نمی دهند. با این حال ، آنها باعث التهاب مزمن در سراسر بدن می شوند. گاهی اوقات تنها راه حل کشیدن دندان است. از دست دادن دندان ها نه تنها بر عملکرد جویدن و گفتار تأثیر منفی می گذارد ، بلکه باعث ایجاد مشکلات زیبایی نیز می شود. کاشت دندان نوعی درمان است که به استخوان فک پیچ می شود و امروزه شناخته شده است.

از دهه 1960 ، ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند ، فلزی که با استخوان فک سازگار است ، اما با دور شدن دارو و دندانپزشکی از روی فلزات و به سمت مواد جایگزین در رویکردهای درمانی امروز ، ایمپلنت های دندانی زیرکونیوم به گزینه ای بسیار مناسب و مورد استفاده تبدیل شده است. . در دندانپزشکی کل نگر (کل نگر) ، با فناوری امروز ، کاشت دی اکسید زیرکونیوم اغلب ترجیح داده می شود. ایمپلنت های سرامیکی دندان ، به ویژه به عنوان دی اکسید زیرکونیوم یا کاشت دندان زیرکونیوم شناخته می شوند ، یکی از اشکال جدید کاشت دندان است. درست مانند کاشت های تیتانیوم ، استفاده از زیرکونیوم به عنوان ماده ایمپلنت در پزشکی قبل از عمل دندانپزشکی است. زیرکونیوم بیش از 20 سال است که در ارتوپدی و سایر رشته های پزشکی با نتایج مثبت استفاده می شود.

ایمپلنت های سرامیکی ، که به آنها "کاشت سفید" نیز گفته می شود ، دارای رنگ دندان ، بدون فلز و سازگار با بافت هستند. (تکوین مورفولوژیکی و توسعه رابط ضعیف در پوشش CVD-زیرکونیا که در شومیز فیبر Hi-Nicalon واریز شده است) - 7 آگوست. 2013 توسط هائو لی (نویسنده) ، سرور گزارش های فنی Nasa (Ntrs) (خالق) ، Et Al (خالق)

اکنون از آنها به جای کاشت دندان تیتانیوم استفاده می شود. ایمپلنت های دی اکسید زیرکونیوم بسیار زیست سازگار هستند اما همه مزایای کاشت فلز تیتانیوم را دارند. در حالی که ایمپلنت های تیتانیوم از موفقیت بالایی برخوردارند اما از کیفیت ایده آل کمتری به عنوان ماده کاشت دندان برخوردارند. دلیل اصلی آن این است که باعث می شود ذرات اکسید تیتانیوم تجزیه شده و در بافت نرم ، استخوان و گردش خون پراکنده شوند. سطح حساسیت افراد نسبت به تیتانیوم در بدن متفاوت است.

آلودگی اکسید تیتانیوم در بدن می تواند مشکلات سلامتی بی شماری ایجاد کند ، اما حساسیت برخی از افراد نسبت به فلز به قدری حاد است که باعث می شود بدن آنها خود کاشت را رد کند. علاوه بر این ، افرادی که ایمپلنت می کنند ، به ویژه در ناحیه قدامی ، اغلب متوجه انعکاس رنگ خاکستری لثه می شوند. ایمپلنت های دی اکسید زیرکونیوم نیز در برابر خوردگی مقاوم هستند و از ماده زیرکونیوم به دلیل مقاومت در برابر شکستگی و آسیب ناشی از گرما ، در ساخت سفینه فضایی استفاده گسترده ای می شود.

کاشت سرامیک از چه ساخته شده است؟ چه اجزایی دارد؟

دی اکسید زیرکونیوم

زیرکونیوم (Zr) یک عنصر شیمیایی است. عدد اتمی آن 40 و وزن اتمی آن 22/91 است. این در گروه فلزات جدول تناوبی است. این یک فلز به رنگ سفید خاکستری است و به عنوان یک فلز آزاد در طبیعت یافت نمی شود. زیرکونیوم یک فلز است (اگرچه مانند فلز رفتار نمی کند) ، اما دی اکسید زیرکونیوم در گروه سرامیک ها قرار می گیرد. برای مثال یک مثال ساده از زندگی روزمره ، سدیم یک فلز است ، اما نمک چنین نیست.

دی اکسید زیرکونیوم (ZrO2) یک ترکیب غیر آلی بی رنگ است که در مواد مهندسی استفاده می شود. سرامیک های اکسید به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر شکست ، مقاومت در برابر سایش و مقاومت شیمیایی ، هدایت حرارتی پایین ، خاصیت نسوز و بی خاصیت بودن از اهمیت بالایی در بین سرامیک های اکسیدی برخوردار هستند. شما می توانید اصطلاح سرامیک را در برخی از قسمت های مقاله و کاشت دی اکسید زیرکونیوم را در برخی قسمت ها بخوانید.

بنابراین آیا دی اکسید زیرکونیوم با سرامیک متفاوت است؟

طبقه بندی های مختلفی از سرامیک وجود دارد. سرامیک مورد استفاده در کاشت دندان در گروه سرامیک های فنی است. سرامیک های فنی به طور کلی به شرح زیر تعریف می شوند: آنها مواد سرامیکی با ویژگی های نوری ، الکتریکی ، مغناطیسی ، مکانیکی و حرارتی بسیار خاص و مناطق کاربرد خاص هستند. به سرامیک های فنی با توجه به کاربرد و / یا خصوصیات آنها در ادبیات نام های مختلفی داده می شود. سرامیک فنی ،

-سرامیک های سیلیکات

سرامیک اکسید

-به عنوان سرامیک های غیر اکسید طبقه بندی می شود.

دی اکسید زیرکونیوم استفاده شده در کاشت زیرکونیوم در گروه سرامیک های اکسید است.

سرامیک های اکسید: آنها مواد سرامیکی چند فازی هستند که از یک اکسید فلز منفرد و یک اکسید تک فاز یا مخلوط تشکیل شده اند. حاوی فاز شیشه ای کم یا فاقد آن است. از مواد اولیه مصنوعی با خلوص بالا استفاده می شود. در دمای بالا پخته شده و دارای ریزساختار همگن است.

ما به عنوان کلینیک های دندانپزشکی دنت وی ، مارک ZERAMEX® را برای کاشت سرامیک ترجیح می دهیم. کاشت و سرامیک ZERAMEX® از حفره های ATZ دی اکسید زیرکونیوم سخت تولید می شود که با فشار دادن ایزوستاتیک گرم تولید می شود. ATZ به دی اکسید زیرکونیوم سخت شده در آلومینا اشاره دارد.

چه تفاوتی بین کاشت سرامیک و سایر کاشت وجود دارد؟

ایمپلنت های سرامیکی ، ایمپلنت های دندانی دوستدار بافت هستند که فاقد فلز هستند. آل در برابر ایمپلنت های سرامیکی هیچ واکنش قاطع و حساسیتی به دما وجود ندارد. ایمپلنت های سرامیکی از لحاظ زیبایی نیز جنبه زیبایی دارند ، زیرا ظاهری شبیه دندان دارند. هنگامی که از درزهای مصنوعی سرامیکی (تکیه گاه ها) و روکش ها (تاج ها) استفاده می شود ، می توان با سایر کاشت ها به نتایج زیبایی خوبی دست یافت. ایمپلنت های سرامیکی احتباس پلاک کمی دارند و در سایر افراد با بیوتیپ نازک لثه ای بازتاب خاکستری ایجاد نمی کنند. کاشت های سرامیکی خوردگی ندارند و بر طعم دهان تأثیر نمی گذارند.

چرا کاشت سرامیک؟

سلامتی

از آنجا که کاشت های سرامیکی فاقد فلز هستند ، هیچ خطری برای بدن ایجاد نمی کنند.

زیبایی شناسی

از آنجا که کاشت های سرامیکی به رنگ دندان (سفید) هستند ، در لثه های نازک بیوتیپ و رکودهای لثه ای در آینده مشکلی ایجاد نمی کنند.

زیست سازگاری

انسجام استخوان فرایند ادغام دائمی یک ماده خارجی با استخوان فک است. دی اکسید زیرکونیوم ، ماده ای که در ایمپلنت های سرامیکی استفاده می شود ، ثابت کرده است که یک ماده زیست سازگار است که کاملاً با استخوان جوش می خورد و به بافت موجود آسیب نمی رساند. با گذشت زمان باعث خوردگی فلز نمی شوند.

ماندگاری

دوام کاشت های سرامیکی با زیرکونیوم ، یکی دیگر از اجزای سازگار زیست ساز افزایش می یابد.

آلرژی

کاشت سرامیک ضد حساسیت است. تیتانیوم ممکن است آلرژی به علائمی مانند خارش ، قرمزی و التهاب را نشان دهد که ممکن است سالها پس از قرار دادن ایمپلنت رخ دهد. تاکنون هیچ پاسخ ایمنی نامطلوبی به دی اکسید زیرکونیوم شناخته نشده است.

کاشت و سرامیک را می توان برای هر کسی که به فلزات حساس است استفاده کرد.

کاشت سرامیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت دندان عمل جراحی جزئی است. برای هر فرد مبتلا به بیماری سیستمیک که برای جراحی جزئی مناسب نیست ، مناسب نیست. به عنوان مثال ، دیابت تحت کنترل پزشک نیست ، فشار خون بالا تحت کنترل پزشک نیست ، افرادی که از داروهای استخوانی استفاده می کنند و باعث نکروز استخوان فک می شوند ...

روند عمل کاشت سرامیک چگونه است؟

روند کار کاشت سرامیک هیچ فرقی با روند طبیعی کاشت ایمپلنت ندارد. در یک محیط استریل اتفاق می افتد. بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر اعمال می شود. کاشت قرار داده می شود. زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان تقریباً 6 هفته است. سپس روکش روی آن انجام می شود.

آیا عملیات کاشت سرامیک دردناک است؟

قبل از عمل کاشت سرامیک ، ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بیهوش می شود ، بنابراین فرد کوچکترین دردی را در حین عمل احساس نمی کند. بعد از عمل ممکن است درد ایجاد شود. اگر پزشک از داروهای تجویز شده توسط پزشک به طور منظم استفاده کند ، این وضعیت کنترل می شود.

مواردی که باید قبل یا بعد از عملیات در نظر گرفته شود

توصیه می شود فرد قبل از عمل سیر باشد. وی باید داروهای مورد استفاده و بیماری های موجود خود را با دندانپزشک در میان بگذارد. با توجه به نوع داروها ، دندانپزشک با پزشکی که فرد را دنبال می کند ارتباط برقرار می کند و آنها را از نظر مناسب بودن برای عمل ارزیابی می کند.

استفاده از یخ بعد از عمل بسیار مهم است. قبل از از بین رفتن بیهوشی هیچ چیز نباید خورده شود. روز بعد از عمل باید از مصرف غذاهای بسیار گرم و پر ادویه خودداری شود. تف و لرزش نباید به مدت 24 ساعت انجام شود. استفاده از داروهایی که توسط دندانپزشک بعد از عمل به ترتیب گفته شده توسط دندانپزشک نوشته شده است ، موفقیت درمان را افزایش می دهد.

احتمال بروز عوارض جانبی چقدر است؟

هر عمل جراحی احتمال بروز عوارض را دارد. احتمال این عارضه در کاربردهای کاشت سرامیک افزایش نمی یابد. با این حال ، میزان عوارض جانبی مانند آلرژی و ناسازگاری بافتی ناشی از فلز برای ایمپلنت های سرامیکی کمتر است.

انتظار نمی رود که کاربردهای کاشت سرامیک با روش مناسب باعث بو شود.

آیا مارک در کاشت سرامیک اهمیت دارد؟

مانند هر کاشت ، مارک و منشا آن در کاشت های سرامیکی مهم است. گواهی کیفیت مواد در ایمپلنت یکی از عواملی است که عامل موفقیت را در درمان افزایش می دهد. علاوه بر این ، مارک های مطابق با این استانداردها باید به دلیل ضرورت ارائه فاصله دهنده و گزینه های جایگزین این اسپیسر برای موفقیت پوشش ساخته شده بر روی کاشت ، ترجیح داده شوند.

مراقبت از کاشت سرامیک

ایمپلنت های دندانی در صورت قرارگیری صحیح و مراقبت از آنها برای تمام عمر مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود ، در صورت عدم حفظ لانه گزینی ، بیماری های پریودنتال (بیماری های لثه) مانند موکوزیت و پری ایمپلنتیت می توانند ایجاد شوند ، در نتیجه استخوان از بین رفته و در نتیجه از بین می رود. از آنجا که نحوه برخورد ایمپلنت با بافت لثه شما با دندانهای طبیعی متفاوت است ، برای سلامت لثه و استخوان مراقبت ویژه ای لازم است.

برای موفقیت طولانی مدت کاشت دندان ، تمیز کردن حرفه ای 2-3 بار در سال ، علاوه بر استفاده از مسواک زدن و نخ کشیدن در خانه ، توصیه می شود.

مراقبت از کاشت در خانه نیز مهم است.

-مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن روزانه قسمت مهمی از مراقبت در منزل است. کمتر برای رسیدن به همچنین توصیه می شود از مسواک های کوچک برای تمیز کردن اطراف یا نواحی استفاده کنید. فراموش نکنید که توصیه های مراقبت مناسب را از دندانپزشک خود دریافت کنید.

کاشت سرامیک چیست؟ از چه چیزی ساخته شده است؟

قبل از اقدام به کاشت سرامیک ، باید توجه داشت که دندان هایی که نمی توانند درمان شوند ، همیشه با درد خود را نشان نمی دهند. با این حال ، آنها باعث التهاب مزمن در سراسر بدن می شوند. گاهی اوقات تنها راه حل کشیدن دندان است. از دست دادن دندان ها نه تنها بر عملکرد جویدن و گفتار تأثیر منفی می گذارد ، بلکه باعث ایجاد مشکلات زیبایی نیز می شود. کاشت دندان نوعی درمان است که به استخوان فک پیچ می شود و امروزه شناخته شده است.

از دهه 1960 ، ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند ، فلزی که با استخوان فک سازگار است ، اما با دور شدن دارو و دندانپزشکی از روی فلزات و به سمت مواد جایگزین در رویکردهای درمانی امروز ، ایمپلنت های دندانی زیرکونیوم به گزینه ای بسیار مناسب و مورد استفاده تبدیل شده است. . در دندانپزشکی کل نگر (کل نگر) ، با فناوری امروز ، کاشت دی اکسید زیرکونیوم اغلب ترجیح داده می شود. ایمپلنت های سرامیکی دندان ، به ویژه به عنوان دی اکسید زیرکونیوم یا کاشت دندان زیرکونیوم شناخته می شوند ، یکی از اشکال جدید کاشت دندان است. درست مانند کاشت های تیتانیوم ، استفاده از زیرکونیوم به عنوان ماده ایمپلنت در پزشکی قبل از عمل دندانپزشکی است. زیرکونیوم بیش از 20 سال است که در ارتوپدی و سایر رشته های پزشکی با نتایج مثبت استفاده می شود.

ایمپلنت های سرامیکی ، که به آنها "کاشت سفید" نیز گفته می شود ، دارای رنگ دندان ، بدون فلز و سازگار با بافت هستند. (تکوین مورفولوژیکی و توسعه رابط ضعیف در پوشش CVD-زیرکونیا که در شومیز فیبر Hi-Nicalon واریز شده است) - 7 آگوست. 2013 توسط هائو لی (نویسنده) ، سرور گزارش های فنی Nasa (Ntrs) (خالق) ، Et Al (خالق)

اکنون از آنها به جای کاشت دندان تیتانیوم استفاده می شود. ایمپلنت های دی اکسید زیرکونیوم بسیار زیست سازگار هستند اما همه مزایای کاشت فلز تیتانیوم را دارند. در حالی که ایمپلنت های تیتانیوم از موفقیت بالایی برخوردارند اما از کیفیت ایده آل کمتری به عنوان ماده کاشت دندان برخوردارند. دلیل اصلی آن این است که باعث می شود ذرات اکسید تیتانیوم تجزیه شده و در بافت نرم ، استخوان و گردش خون پراکنده شوند. سطح حساسیت افراد نسبت به تیتانیوم در بدن متفاوت است.

آلودگی اکسید تیتانیوم در بدن می تواند مشکلات سلامتی بی شماری ایجاد کند ، اما حساسیت برخی از افراد نسبت به فلز به قدری حاد است که باعث می شود بدن آنها خود کاشت را رد کند. علاوه بر این ، افرادی که ایمپلنت می کنند ، به ویژه در ناحیه قدامی ، اغلب متوجه انعکاس رنگ خاکستری لثه می شوند. ایمپلنت های دی اکسید زیرکونیوم نیز در برابر خوردگی مقاوم هستند و از ماده زیرکونیوم به دلیل مقاومت در برابر شکستگی و آسیب ناشی از گرما ، در ساخت سفینه فضایی استفاده گسترده ای می شود.

کاشت سرامیک از چه ساخته شده است؟ چه اجزایی دارد؟

دی اکسید زیرکونیوم

زیرکونیوم (Zr) یک عنصر شیمیایی است. عدد اتمی آن 40 و وزن اتمی آن 22/91 است. این در گروه فلزات جدول تناوبی است. این یک فلز به رنگ سفید خاکستری است و به عنوان یک فلز آزاد در طبیعت یافت نمی شود. زیرکونیوم یک فلز است (اگرچه مانند فلز رفتار نمی کند) ، اما دی اکسید زیرکونیوم در گروه سرامیک ها قرار می گیرد. برای مثال یک مثال ساده از زندگی روزمره ، سدیم یک فلز است ، اما نمک چنین نیست.

دی اکسید زیرکونیوم (ZrO2) یک ترکیب غیر آلی بی رنگ است که در مواد مهندسی استفاده می شود. سرامیک های اکسید به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر شکست ، مقاومت در برابر سایش و مقاومت شیمیایی ، هدایت حرارتی پایین ، خاصیت نسوز و بی خاصیت بودن از اهمیت بالایی در بین سرامیک های اکسیدی برخوردار هستند. شما می توانید اصطلاح سرامیک را در برخی از قسمت های مقاله و کاشت دی اکسید زیرکونیوم را در برخی قسمت ها بخوانید.

بنابراین آیا دی اکسید زیرکونیوم با سرامیک متفاوت است؟

طبقه بندی های مختلفی از سرامیک وجود دارد. سرامیک مورد استفاده در کاشت دندان در گروه سرامیک های فنی است. سرامیک های فنی به طور کلی به شرح زیر تعریف می شوند: آنها مواد سرامیکی با ویژگی های نوری ، الکتریکی ، مغناطیسی ، مکانیکی و حرارتی بسیار خاص و مناطق کاربرد خاص هستند. به سرامیک های فنی با توجه به کاربرد و / یا خصوصیات آنها در ادبیات نام های مختلفی داده می شود. سرامیک فنی ،

-سرامیک های سیلیکات

سرامیک اکسید

-به عنوان سرامیک های غیر اکسید طبقه بندی می شود.

دی اکسید زیرکونیوم استفاده شده در کاشت زیرکونیوم در گروه سرامیک های اکسید است.

سرامیک های اکسید: آنها مواد سرامیکی چند فازی هستند که از یک اکسید فلز منفرد و یک اکسید تک فاز یا مخلوط تشکیل شده اند. حاوی فاز شیشه ای کم یا فاقد آن است. از مواد اولیه مصنوعی با خلوص بالا استفاده می شود. در دمای بالا پخته شده و دارای ریزساختار همگن است.

ما به عنوان کلینیک های دندانپزشکی دنت وی ، مارک ZERAMEX® را برای کاشت سرامیک ترجیح می دهیم. کاشت و سرامیک ZERAMEX® از حفره های ATZ دی اکسید زیرکونیوم سخت تولید می شود که با فشار دادن ایزوستاتیک گرم تولید می شود. ATZ به دی اکسید زیرکونیوم سخت شده در آلومینا اشاره دارد.

چه تفاوتی بین کاشت سرامیک و سایر کاشت وجود دارد؟

ایمپلنت های سرامیکی ، ایمپلنت های دندانی دوستدار بافت هستند که فاقد فلز هستند. آل در برابر ایمپلنت های سرامیکی هیچ واکنش قاطع و حساسیتی به دما وجود ندارد. ایمپلنت های سرامیکی از لحاظ زیبایی نیز جنبه زیبایی دارند ، زیرا ظاهری شبیه دندان دارند. هنگامی که از درزهای مصنوعی سرامیکی (تکیه گاه ها) و روکش ها (تاج ها) استفاده می شود ، می توان با سایر کاشت ها به نتایج زیبایی خوبی دست یافت. ایمپلنت های سرامیکی احتباس پلاک کمی دارند و در سایر افراد با بیوتیپ نازک لثه ای بازتاب خاکستری ایجاد نمی کنند. کاشت های سرامیکی خوردگی ندارند و بر طعم دهان تأثیر نمی گذارند.

چرا کاشت سرامیک؟

سلامتی

از آنجا که کاشت های سرامیکی فاقد فلز هستند ، هیچ خطری برای بدن ایجاد نمی کنند.

زیبایی شناسی

از آنجا که کاشت های سرامیکی به رنگ دندان (سفید) هستند ، در لثه های نازک بیوتیپ و رکودهای لثه ای در آینده مشکلی ایجاد نمی کنند.

زیست سازگاری

انسجام استخوان فرایند ادغام دائمی یک ماده خارجی با استخوان فک است. دی اکسید زیرکونیوم ، ماده ای که در ایمپلنت های سرامیکی استفاده می شود ، ثابت کرده است که یک ماده زیست سازگار است که کاملاً با استخوان جوش می خورد و به بافت موجود آسیب نمی رساند. با گذشت زمان باعث خوردگی فلز نمی شوند.

ماندگاری

دوام کاشت های سرامیکی با زیرکونیوم ، یکی دیگر از اجزای سازگار زیست ساز افزایش می یابد.

آلرژی

کاشت سرامیک ضد حساسیت است. تیتانیوم ممکن است آلرژی به علائمی مانند خارش ، قرمزی و التهاب را نشان دهد که ممکن است سالها پس از قرار دادن ایمپلنت رخ دهد. تاکنون هیچ پاسخ ایمنی نامطلوبی به دی اکسید زیرکونیوم شناخته نشده است.

کاشت و سرامیک را می توان برای هر کسی که به فلزات حساس است استفاده کرد.

کاشت سرامیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت دندان عمل جراحی جزئی است. برای هر فرد مبتلا به بیماری سیستمیک که برای جراحی جزئی مناسب نیست ، مناسب نیست. به عنوان مثال ، دیابت تحت کنترل پزشک نیست ، فشار خون بالا تحت کنترل پزشک نیست ، افرادی که از داروهای استخوانی استفاده می کنند و باعث نکروز استخوان فک می شوند ...

روند عمل کاشت سرامیک چگونه است؟

روند کار کاشت سرامیک هیچ فرقی با روند طبیعی کاشت ایمپلنت ندارد. در یک محیط استریل اتفاق می افتد. بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر اعمال می شود. کاشت قرار داده می شود. زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان تقریباً 6 هفته است. سپس روکش روی آن انجام می شود.

آیا عملیات کاشت سرامیک دردناک است؟

قبل از عمل کاشت سرامیک ، ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بیهوش می شود ، بنابراین فرد کوچکترین دردی را در حین عمل احساس نمی کند. بعد از عمل ممکن است درد ایجاد شود. اگر پزشک از داروهای تجویز شده توسط پزشک به طور منظم استفاده کند ، این وضعیت کنترل می شود.

مواردی که باید قبل یا بعد از عملیات در نظر گرفته شود

توصیه می شود فرد قبل از عمل سیر باشد. وی باید داروهای مورد استفاده و بیماری های موجود خود را با دندانپزشک در میان بگذارد. با توجه به نوع داروها ، دندانپزشک با پزشکی که فرد را دنبال می کند ارتباط برقرار می کند و آنها را از نظر مناسب بودن برای عمل ارزیابی می کند.

استفاده از یخ بعد از عمل بسیار مهم است. قبل از از بین رفتن بیهوشی هیچ چیز نباید خورده شود. روز بعد از عمل باید از مصرف غذاهای بسیار گرم و پر ادویه خودداری شود. تف و لرزش نباید به مدت 24 ساعت انجام شود. استفاده از داروهایی که توسط دندانپزشک بعد از عمل به ترتیب گفته شده توسط دندانپزشک نوشته شده است ، موفقیت درمان را افزایش می دهد.

احتمال بروز عوارض جانبی چقدر است؟

هر عمل جراحی احتمال بروز عوارض را دارد. احتمال این عارضه در کاربردهای کاشت سرامیک افزایش نمی یابد. با این حال ، میزان عوارض جانبی مانند آلرژی و ناسازگاری بافتی ناشی از فلز برای ایمپلنت های سرامیکی کمتر است.

انتظار نمی رود که کاربردهای کاشت سرامیک با روش مناسب باعث بو شود.

آیا مارک در کاشت سرامیک اهمیت دارد؟

مانند هر کاشت ، مارک و منشا آن در کاشت های سرامیکی مهم است. گواهی کیفیت مواد در ایمپلنت یکی از عواملی است که عامل موفقیت را در درمان افزایش می دهد. علاوه بر این ، مارک های مطابق با این استانداردها باید به دلیل ضرورت ارائه فاصله دهنده و گزینه های جایگزین این اسپیسر برای موفقیت پوشش ساخته شده بر روی کاشت ، ترجیح داده شوند.

مراقبت از کاشت سرامیک

ایمپلنت های دندانی در صورت قرارگیری صحیح و مراقبت از آنها برای تمام عمر مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود ، در صورت عدم حفظ لانه گزینی ، بیماری های پریودنتال (بیماری های لثه) مانند موکوزیت و پری ایمپلنتیت می توانند ایجاد شوند ، در نتیجه استخوان از بین رفته و در نتیجه از بین می رود. از آنجا که نحوه برخورد ایمپلنت با بافت لثه شما با دندانهای طبیعی متفاوت است ، برای سلامت لثه و استخوان مراقبت ویژه ای لازم است.

برای موفقیت طولانی مدت کاشت دندان ، تمیز کردن حرفه ای 2-3 بار در سال ، علاوه بر استفاده از مسواک زدن و نخ کشیدن در خانه ، توصیه می شود.

مراقبت از کاشت در خانه نیز مهم است.

-مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن روزانه قسمت مهمی از مراقبت در منزل است. کمتر برای رسیدن به همچنین توصیه می شود از مسواک های کوچک برای تمیز کردن اطراف یا نواحی استفاده کنید. فراموش نکنید که توصیه های مراقبت مناسب را از دندانپزشک خود دریافت کنید.

تظرات ارسال شده